onsdag 26 november 2014

Bland det tråkigaste jag vet....

Ja det är helt klart att skriva protokoll. Jag vet inte varför, men så är det. Ändå har jag i nästan hela mitt vuxna liv haft arbeten/uppdrag där det ingått att föra och renskriva protokoll.

Det är väl det där korrekta som är kruxet kanske. Vikten av att allting blir alldeles rätt, och att det skrivs på ett sätt som tål att läsas av alla, i alla tänkbara situationer, även i framtiden.

Nu är det ju lite skillnad på protokoll och protokoll förstås, vissa är ju mer "seriösa" än andra och där är det ju ännu viktigare att allting är korrekt in till sista bokstaven.

I går hade vi budgetmöte här i bostadsrättsföreningen, och oftast så gör jag väl inga direkta djupdykningar ner i filosofins värld när vi har våra styrelsemöten, men när det är budgetmöte så går tankarna lite hit och dit.

Vi är ju en stor förening med många lägenheter och vi rör oss med belopp i flermiljonersklassen när vi lägger nästa års budget... och nästa års månadsavgift.  Nu har vi visserligen en mycket kompetent styrelse, med något enda undantag så det känns rätt så bra, men tänk vad en klantig, inkompetent styrelse skulle kunna ställa till det för de boende.

Jaja... protokollet är ju mitt ansvar, så nu ska jag i alla fall skriva det så att vårt beslut finns på pränt nånstans... tog bara en liten paus för att beklaga mig lite här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar